Att vakna till kaos..

I fredags var jag ledig och planen var, som alla andra lediga dagar, att sova tills jag vaknar av mig själv. Det finns ju inget skönare än att inte behöva ställa klockan 😏
 
Men nej, som ni säkert listat ut så var så inte fallet. Inte idag. Klockan 7 vaknar jag nämligen till vad jag tror är ett nytt världskrig eller en terrorattack för det var ett jävla brak alltså. Eller som Harry i Lilla Jönssonligan säger: Vilken jädra smäll! Jag ställer mig upp fort som fan och det tar mig en stund att registrera allt som hänt. Olivia, som efter detta kallas kattjäveln, hade lyckats välta musburen.
VÄLTA den! 😲
Den har brakat ner i golvet och eftersom den är gjord av glas så var ljudet jag hörde glas som krossades mot golvet. Shiiiit!! Glas överallt, strö överallt, lever mössen? Var är mössen? Jag måste rädda mössen från katterna!!! Aaaah, paniken!! 😱
 
Mössen levde, de måste ha legat och sovit för de såg lite förvirrade ut faktiskt. Jag lyckades fånga in alla tre och satte dom i en transportbur innan jag började städa upp allt. Jävlar alltså... När allt är uppstädat så kan jag äntligen koppla av lite och passar på att gå ut med Hippie innan vi går och lägger oss igen... Och vaknar utvilad två timmar senare? Nej, skulle inte tro det, min dag var ju redan förstörd 😣
 
Vilken tur att jag beställt ett asstort (och svintungt) akvarium som mina snälla föräldrar hjälpte mig att få hem i lördags och jag kunde sätta upp ikväll. Jag har gjort ett provisoriskt tak av två kompostgaller då jag trodde att jag skulle ha lite mer tid på mig att fixa ett riktigt tak... Det funkar för stunden (med böcker som vikter på), men jag måste fixa något mer permanent sen. Mössen blev i alla fall riktigt glada. Katterna också såklart, mössen är ju deras kattbio 😜
 
Kattbioskärmen har blivit mycket större!
 
Som jag har skrivit tidigare, men måste skriva igen; Man har aaaaaldrig tråkigt när man har katt 😂😂

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0