(O)frivillig motion en tisdagskväll

Var så insatt i mitt färgläggande i tisdags att klockan helt plötsligt visade halv ett! 
Hippie som hade ålat in sig under sängen snarkade högt, men han behövde ju gå ut en sista gång innan jag kunde lägga mig.Självklart ville han ha med sig "Nallen" som sällskap ut i snön och det gick jag med på, så länge vi gick ut liksom 😉
 
Något som han har börjat med på senare tid är att han vill gå i trapphuset när vi kommer in igen och han har "Nallen" med sig. Suck. Bara att börja gå alla 6 trappor upp, annars kommer vi ju aldrig hem igen... Efter små stopp på varenda våning så kom vi till sist till vår lägenhet och jag börjar tänka på hur skönt det ska bli att sova. Tji fick jag för så fort jag öppnar dörren flyger ett vitt streck förbi mig i ljusets hastighet. Olivia!
 
Skruttan sprang så fort hon kunde först åt ena hållet, ääända bort till den sista lägenheten och väl där så bytte hon riktning och sprang igen. Jag trodde att hon skulle springa tillbaka till vår lägenhet, men hon fortsatte ääända bort till den sista lägenheten på andra sidan (vi bor i mitten) innan jag fick tag på henne. Hade jag inte fått tag i henne hade det nog blivit en repetiotion av händelseförloppet ovan...
Hennes lilla katthjärta bankade som bara den när jag släppte in henne igen och mitt också för den delen, efter 6 trappor så hade jag ju inte tänkt tokspringa i korridoren om man säger så.. 😕
 
Vilken tur att det inte bor några andra hundar på vår våning ändå och att ingen hade bestämt sig för att använda tvättstugan mitt i natten, undrar vad de hade tänkt om de såg oss susa genom korridorerna 😂
 
Men jag måste erkänna att det ändå var riktigt fint att se henne kunna springa och ta ut stegen ordentligt med den yviga svansen i vädret, hån är en riktig liten skönhet, min Skrutta 💞
 
Fegisen Winnie också såklart! Hennes örontofsar is to die for alltså 😍
Hon håller sig dock i dörrkarmen ifall det skulle dyka upp en annan människa 😉
 
💞 Jag älskar båda mina fina tjejer 😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0