Gratis tandkontroll för katterna

Förrförra torsdagen åkte jag med katterna till Sundbybergs Veterinärpraktik för att kolla deras tänder. De har nämligen gratis tandkontroll! Det gäller både hund och katt 😀
Jag har nog nämt det tidigare, men det är värt att nämna igen 😉
 
Anledningen till varför vi åkte var för att båda två är lite röda i tandköttet, framför allt vid framtänderna, vilket inte är något positivt såklart. Det är ju alltid bättre att kolla upp i onödan än att man skulle missa något för att man inte kollar upp det liksom. 
 
Båda tjejerna var jätteduktiga, men Olivia var ju den som tog det hela bäst som vanligt. Winnie ville tillbaka till vagnen medans Olivia tyckte att hon minsann kunde kolla in undersökningsrummets alla vrår 😂
 
Hur blev domen då? 
Båda katterna har tydligen underbett, framför allt Winnie, som gör att tandköttet blir irriterat vid framtänderna. 😣
På Olivia är det inte så extremt eller vad man säger, så tandköttet borde bli bättre av att jag stryker på Stomodine dagligen. Det ska jag även göra på Winnie, men om det inte blir bättre så kanske man måste ta bort några av framtänderna... Winnie hade lite tandsten, men inte extremt och Olivia hade ingen tandsten alls, men jag ska ändå borsta tänderna på dom. 
 
Alltid är det något liksom... 
Framför allt då Winnie för några dagar sedan var blodig i pälsen på bakbenen så hon blodade ner både golv och vardagsrumsbord hos Lovisa. Jag blev sjukt nervös, men avvaktade och gav henne Fortiflora i maten i några dagar för att se om det räckte. Och visst räckte det. Jag gissar på att eftersom hon äter en massa hö när hon gärna spenderar sin tid hos kaninerna så fick hon väl i sig ett lite för hårt höstrå som skadade hennes tarmar lite. Men det har läkt nu som tur är 💞
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0